Brev till din våning

Jag tänkte faktiskt att jag skulle skicka dig ett brev 
Eftersom vi aldrig pratar eftersom vi aldrig ses 
Hur går det runt nu, bäste broder 
Vad ser du längst där uppifrån tornet 
Ser du allt, allt det där som gjorde oss till det vi blev 

Du har väl hört att jag flyttar hem igen i vår 
Synd att du aldrig kunde komma ner och hälsa på 
Men livet går isär och man har så fullt upp 
med sin egen värld 
Och jag vet att jag borde ringt dig 
mycket mer än vad jag gjort 

Det är kväll här och jag jag har fyllt 
mitt huvud med tingeling 
Och man blir sentimental av ingenting

Tungt sjukhus på Rådgsvedsgår'n 
och söndagsfyllorna på Skebohov 
Kommer du ihåg och Lena pling plong 
var bara sjutton år 

Är det is på fotbollsplan i år 
Står trettonvånginshuset kvar 
där det stod när jag drog 
Jag minns en massa fester 
där hos Elton på balkongen 
Det var där jag rökte brajj för första gången 
Och hur många timmar har man väntat 
där nere på stationen 
På nån eller nåt som aldrig aldrig kommer 
Och det känns som om det var hundra år sen 
eller om de va igår 

Köpenhamn är bra om man inte vill vara med 
Det kan gå dar här utan att jag pratar med en själ 
Jag gillar barerna i mitt kvarter 
Och månen här är den vackraste som jag vet 
Man kan leva ett liv här i hemlighet 

Om linje nitton tar mig hela vägen ut 
Om den här vintern nånsin nångång 
kommer att ta slut 
Så ses vi nån dag där längst upp i tornet 
Tills dess ha det gott 
Och sköt om dig 
Ta det lugnt 
Hälsningar från mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0